omtumlande besked

Ikväll för ungefär en timma sedan gjorde jag ett graviditetstest som visade ett positivt resultat...
Jag är fantastiskt glad, men lite chockad och omtumlad.

Anledningen till att vi gjorde ett test idag är att jag under dagen mått väldigt dåligt. Jag och min brors sambo har varit på Ikea och under hela dagen har jag mått lite illa. Eftersom jag har haft oregelbunden mens ända sedan jag slutade med p-piller för snart ett år sedan så är uteblivien mens inget säkert tecken för mig. Jag har haft väldigt långt mellan menstruationerna och förmodligen inte haft någon riktig ägglossning förrens i förra månaden då jag hade min första mens som var i rimlig tid efter den första. På första "försöket" blev vi alltså gravida. Fast egentligen har vi väl inte försökt bli gravida utan det bara blev så, vi har inte varit så noggranna med skydd eftersom jag haft så oregelbunden mens.

Återkommer med mer tankar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0