Världens bästa skatt

Varje gång jag har ammat Jack ler han mot mig när han är mätt, det ser precis ut som att han tänker att han har hittat världens bästa skatt.

När Jack var 20 minuter gammal och för första gången låg vid mitt bröst och försökte snutta såg jag att när han fick ett tag och sög i sig mammas mjölk log han mot mig. De sa att det var gaser i magen men jag tror att han menade att han hade hittat den bästa skatten någonsin. Låt mig tro det...
Kanske är det Jacks första leende som 20 minuter gammal som gör att jag tycker om att amma. För det gör jag verkligen, jag hade ställt in mig på att det skulle bli bökigt. Och visst var det lite bökigt i början innan man hade kommit in i det och ont gjorde det också, men jag har ALDRIG tvekat på att det är det jag vill ge honom. Däremot känner jag mig oerhört ödmjuk till dem som av olika anledningar inte tycker om att amma eller inte får det att fungera. Men jag tycker det är underbart att ge min son den bästa skatten i världen.

Kram

Kommentarer
Postat av: challan

Mjölk ger starka ben ;)

2008-01-26 @ 23:03:59
Postat av: Elin

Som jag saknar er mina skatter!
Jag tanker pa er mer an ni kan forsta!
puss

2008-01-26 @ 23:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0