Jobb

Jag har fått jobb, eller ett föräldravikariat på en skola. Jag trodde absolut inte att jag skulle vara aktuell för detta när jag sökte men i fredags var jag på intervju och idag ringde de. Jag har känt mig så kluven och haft ont i magen över detta. Helst av allt vill jag ju vara hemma med Loke men samtidigt har jag inte den lyxen i och med att jag inte har ett fast jobb. Dessutom behöver jag tid inom kommunen och det är lyxigt att få terminsvikariat i dessa tider.

Nåväl beslutet är fattat och det känns skönt i alla fall, dessutom har jag sagt till om resan vi ska göra i vår och det var inga problem alls. Egentligen tror jag att det är väldigt nyttigt för hela familjen, dels för pojkarna att vara med pappa och för mig att inse att jag inte är oumbärlig för dem. Sen går jag ju på föräldraledighet till sommaren och är hemma nästa höst igen så föräldraledigheten är ju inte över. Jag tar en paus  och David får vara hemma, roligt för honom tror jag.

Nu ska vi iväg och handla julklappar.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0