En kvinnas språk

David har länge haft svårigheter med att läsa av mig och vad jag menar, de flesta som lever tillsammans med en man har nog känt av detta. Nu har även Jack visat att han svårt att läsa mellan raderna ibland...

Vid middagsbordet utspelar sig följande en kväll:

Mamma: Jack, nu har mamma slut dricka. (pekar på drickan som står vid honom)
Jack: Jaha...
Mamma: Jag menar att du ska skicka mig mer
Jack: Säg det då mamma

Kära älskade son, jag ska sända din framtida tjej en tanke.
Hon kommer att få jobba hårt min vän.


Kommentarer
Postat av: gudmor

älskade älskade lilla kille:) Jag har lärt mig nu när jag är gravid att det inte fungerar att läsa mellan raderna,för jag blir så arg om jag blir feltolkad, så mellan mig och adde går kommunikationen enligt följande:

Jag: älskling, nu ska jag berätta något som är viktigt för mig så det är viktigt att du håller med mig...och visar entusiasm.

Adde: okej älskling!

Hur bra som helst, funderar på att fortsätta även efter graviditeten:) saknar er mina skatter!

2010-11-07 @ 16:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0