Loke växer

Igår var jag och lillebror på BVC för tremånaderskontroll. Vi kunde konstatera att han växer så det knakar, han väger snart 7 kg och är 64,5 cm lång. Han fick också den första vaccinationen och det var inte roligt. Jag tror att han hade ont igår på kvällen och att han ev. hade lite feber också. Idag är han piggare men när man kommer åt ena benet så skriker han.

I övrigt är han bara så extremt nöjd och glad vackerpojken, det är extra skönt att han är så snäll när storebror är väldigt trotsig för tillfället. Igår när vi var på öppna förskolan i byn testade han mig ett antal gånger innan jag bar honom i bilen utan skor och ytterkläder för att åka hem. När vi kom hem 3 minuter senare var allting glömt enligt Jack. Han bad om ursäkt, åt lunch, gick och vilade en stund och var som en solstråle resten av dagen/kvällen.
Vi kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan gällande Jackes humör. Idag har det mesta varit bra och han verkligen lyssnat på vad vi har sagt.

Nu några foton på vår glada vackerpojk




Och så en bild på de berömda stirrögonen:


Angående förra inlägget håller vi nu på att luska lite i sanningshalten kring bloggen. Det känns som att man vill göra något för familjen men man måste ju först veta att det är en sann historia. Kalla mig naiv men jag tänkte aldrig tanken att det kunde vara någon som hittade på en sådan sak innan sambon upplyste mig om attt så kunde vara falllet.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Tess

Snyggunge där! Men oj, redan 3 månader! Det betyder att vi träffas på tok för lite! =)



Jag längtar inte tills Nova kommer in i den "riktiga" trotsen. Shit, jag tycker det räcker och blir över redan nu...! Men som de säger, "Trots det är en utveckligsfas och något bra" Har verkligen svårt att tänka så när ungen skriker hysteriskt för att det är fel mössa... =)

2010-10-20 @ 07:13:15
URL: http://www.samuelssontherese.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0