Förlossningen del 1

Nu tänkte jag ta mig tid att berätta hur förlossningen gick.
Eller hur det var innan det riktigt satte igång.

Veckan innan Loke föddes så vaknade jag på torsdagnatt och gick på toaletten. När jag sedan la mig igen så kände jag att det kom något och när jag ställde mig upp så rann fostervatten efter benen. Det var inte som när vattnet gick med Jack utan denna gång sipprade mer. Men jag stod ändå i en pöl av fostervatten och tänkte att YES nu blir det bebis i helgen...
På fredagmorgon åkte vi in till förlossningen och väl där undersökte dom mig och konstaterade att det inte var fråga om någon total vattenavgång. Det kan ha blivit en ruptur i hinnan eller att ena hinnan gick... har man flera??? Nåja, vi blev hemskickade med orden att det bara var att vänta tills det kom igång av sig självt...

Och som vi väntade. BF datumet kom och gick och jag började bli desperat. Jag städade och städade och bestämde mig även till slut för backträning uppför tävlingsbacken i Måttsund. Men det var en envis liten en i magen som hade det skönt där inne. Min barnmorska rådde mig till slut till vila för att kroppen skulle orka. Hon sa att det kommer att komma igång om du vilar ordentligt några dagar...

Och vilade gjorde jag, mamma och pappa var guld värda och ställde upp med barnpassning och som hundvakter medan jag låg och lapade sol hos dem. Jack badade och busade och hade det underbart med mormor och morfar.

På tisdagen efter den snöppliga "vattenavgången" gick en del av slemproppen och jag fick åter nytt hopp om att det skulle sätta igång...





Bilder på vår storebror i en underbar pippitröja. Jag älskar den tröjan och vill ni också ha en sån till era barn så knallar ni in på äventyrsbutiken Hägglunds i Piteå.

Jag skriver del två av förlossningsberättelsen imorgon (förhoppningsvis)

Puss

Kommentarer
Postat av: Nina

Härligt Vickan:) Kul att se att du är i gång med bloggen ska bli bättre själv hehe:)

2010-09-06 @ 23:19:57
Postat av: Charlotta

2010-09-06 @ 23:45:14
Postat av: Charlotta

Jag ser fram emot att läsa fortsättningen!

Kraam och tack för din gulliga kommentar på hemsidan min :)

2010-09-06 @ 23:47:25
URL: http://www.loobisdesign.se
Postat av: Jennie och Norah

Hej Vickan!

Vad kul att du har börjat skriva igen!Jag har följt din blogg hela sommaren (och innan dess såklart..) men inläggen har inte duggat tätt direkt =) Kul att du har börjat om,längtar tills fortsättningen på din förlossningsberättelse!

Kramar från oss!

2010-09-07 @ 19:53:13
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Therese

Fina Jack!



Säger som Jennie, längtar till del 2!

2010-09-07 @ 20:02:03
URL: http://www.theresesamuelsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0