stordagis

Jag tänkte uppdatera litegrann kring Jackes nya dagis, han har bytt till en avdelning för lite äldre barn.
Han kallar nya avdelningen för stordagis och stormtrivs i de nya lokalerna som passar en rörlig herre som han mycket bra. Ni som känner oss vet att Jack inte alltid älskat att bli lämnad på dagis tidigare och när det nu skulle bli 15 timmars eftersom att jag är föräldraledig trodde vi att det skulle bli extra jobbigt.
Men han stormtrivs som sagt och flyger upp på morgon när han ska till dagis och när jag kommer och hämtar honom efter tre timmar så blir han också väldigt glad för att komma hem. Det känns jättekul att han trivs och gjorde han inte det så skulle vi aldrig ha honom där eftersom att jag tycker det är helt underbart när han är hemma med mig och Loke. Han är så rolig att prata med nu och för såna fantastiska resonemang.
När han är på dagis passar jag på att motionera med andra föräldralediga mammor i byn och det är kanonbra att ha några som drar ut en när det tar emot. Dessutom är det ju så mycket roligare att promenera med någon annan så att man kan surra under tiden.

Nu ska jag väcka storebror i huset så att vi kan gå ut och cykla/leka en stund innan jag ska börja med middagen.
Kram på er.


En gammal bild på Jacke som jag hittade på datorn

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Men Vickan,det är fruktansvärt kul att du tagit tag i bloggandet igen.Du skriver fantastiskt bra!



Och ang.detta kontrollbehov så blir jag också på lite dåligt humör om det är stökigt och jävligt.Sen har jag perioder som nu då jag inte bryr mig ett smack.Sov t.o.m på soffan när Norah vilade och det hände inte igår precis =) Men oftast så vill jag h rent och fint,sambon är inte alltid av samma åsikt =)



Kram!

2010-09-16 @ 19:38:51
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Marran

Visst är det roligare med sällskap på promenaderna. Känns ju som om man kan gå hur långt som helst när man har någon att surra med. Vi fortsätter på tisdag då. Trevlig helg.

2010-09-16 @ 22:06:24
URL: http://www.marranmittilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0