uppdatering

Nu kanske jag ska ta mig tid att börja blogga lite igen när jag är föräldraledig.
Jag säger kanske eftersom att jag aldrig har varit särskilt aktiv bloggare.

Den 17 Juli föddes lilla Loke, han var 3590 gram tung och 52 cm lång.
Graviditeten var helt annorlunda jämfört med när jag väntade storebror, men vi var ändå inne på att det nog var en grabb till och det var det ju. Nu är vi stolta och lyckliga över vårt nytillskott.

När jag går tillbaka och läser om hur Jack var så ser jag hur snäll han var och om det nu är möjligt så kanske Loke är ännu lite mer nöjd än vad Jack var. Amningen går jättebra efter lite tjorv (sår på bröstvårtorna)i början.
Livet som tvåbarnsmamma blev inte den chock jag trodde att det skulle bli. Det är förmodligen för att båda pojkarna är oerhört snälla och lillebror tar ju inte så mycket tid från Jack än. Det kan nog bli annorlunda när Jack inser att han kommer att ta mer och mer tid. Tack vare att Jack är mycket duktig på att roa sig själv och leka själv så hinner jag också ganska mycket hemma tycker jag.
På kvällarna när David kommer hem brukar jag passa på at ägna mig åt Jacke helt själv. Igår badade vi i poolen annars brukar vi sitta och bygga lite lego på kvällarna.

Här kommer  bilder på magen när lillebror låg i magen:
Detta var veckan innan Loke kom...




Och så en bild på vår minsting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0